söndag 7 april 2013

Vårstädning

Idag har vi vårstädat trädgården - eller rättare sagt, ett rum i trädgården. Det finns fortfarande massor kvar att städa men det är i alla fall en början.
Det tog mig nästan halva dagen att klippa vår lilla lavendelhäck vid pergolan och i min iver lyckades jag även klippa till clematisen som växte intill. Det var nog inte helt lyckat men det får tiden utvisa.
Vi har tyvärr inte så många vårblommor i trädgården men jag hittade några snödroppar vid lavendeln. Jag klippte bara av några knoppar innan jag upptäckte dem.
Det känns som våren är på väg nu även om det snöade ganska mycket på oss ett tag, men jag är hoppfull.
En fördel med att rota i trädgåden nu när det fortfarande är ganska kallt är att det inte kryllar av en massa insekter och i synnerhet spindlar, vilket jag verkligen uppskattar.

Jag borde kanske ha tagit en fin bild på snödropparna och klistrat in här men jag har lovat mig själv att jag inte ska fylla min blogg med bilder på blommor. Det fick istället bli en gammal bild på vår köksträdgård.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar