onsdag 1 maj 2013

sköna maj, du är så välkommen

Idag tog vi en liten tur till Klinta (kryddor och grönt) för att köpa tomatplantor och sparris.
Det blev fyra olika tomatplantor bland annat en grön sort och en ampeltomat.
Jag tycker det är skönt att köpa bra färdiga plantor istället för att hålla på och så själv. När vi precis hade flyttat till hus sådde jag en del själv men eftersom vi inte hade något bra ställe att ha alla krukor på fick jag ställa dem i fönsterna här inne. Det var inte särskillt snyggt och jag tröttnade ganska fort på dem.
Tyvärr har vi inget växthus (än), vi brukar istället ha tomaterna i krukor uppe på altanen och det brukar fungera bra. Det är en ganska skyddad plats som de ska stå på men tydligen är det fortfarande lite tidigt att ha dem ute över natten så vi får ta in och ut dem nu i början.




































Vi har länge pratat om att vi borde ha egen sparris och idag gjorde vi slag i saken och köpte tio plantor. När vi skulle plantera sparrisen upptäckte jag att någon har sprungit i mina odlingsbäddar. Jag har mina misstankar om vem det kan vara och som hämnd tog jag ett lass sand från deras sandlåda för att ha i min sparrisbädd.



























Vi köpte också en klockranka som vi tänkte kunde klättra på planket på baksidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar