lördag 11 maj 2013

Ogräs, ogräs, ogräs, murgröna och iris

Vid pergolan har vi en lång rabatt som vätter mot ett lite vilt område där ogräset växer ostört. Vi har satt upp ett nätstängel vid tomtgränsen och planterar murgröna som vi hoppas ska skapa en grön avskärmning. Murgrönan har börjat bre ut sig men den växer inte i ett rasande tempo och kirskålen verkar inte fatta piken utan väller glatt in på vår sida.
Vi har lagt ut markduk och det funkar till viss del men tills murgrönan har växt till sig är det bara till att rensa, rensa och åter rensa.

Igår fixade jag i rabatten under vår stora björk och grävde upp en stor mängd irisar. Jag har massor av irisar. Jag har satt dem på lite olika ställen i trädgården och de trivs jättebra oavsett var jag sätter dem.
Idag satte jag några av irisarna i "ogräsrabatten", har jag tur kommer blommorna att sticka upp ur murgrönan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar